28 maj 2006

Djurens Rätts stämma

Jag kom just hem efter en intensiv helg i Västerås och Djurens Rätts riksstämma. Känslan efteråt är väldigt positiv, det kändes som en givande och trevlig stämma. Jag har dessutom blivit inspirerad att börja jobba med Djurens Rätt igen, jag känner att det finns potential att organisationen kan utvecklas till något väldigt bra. Jag ser fram emot de nya flygbladen om djurrätt som planeras, med bra material skulle jag gärna bidra även till Djurens Rätts utåtriktade arbete.

Jag har diskuterat väldigt mycket intressanta saker, men är för trött för att skriva nåt seriöst idag. Däremot har jag nog fått en del material för saker att skriva om i framtiden.
Jag har inte alltid fått gehör för mina åsikter, även om många sagt att de är väldigt intresserade av det jag och andra säger. Men framförallt känns det viktigt att jag har fått lufta mina tankar om djurrättsrörelsens strategier och att andra har argumenterat emot. Jag känner mig rätt övertygad om de idéer jag har, även om jag inte tror att jag funnit den ultimata sanningen. Jag är dock än mer övertygad om att vi utvecklas som rörelse genom att diskutera strategier och
genom att våga ifrågasätta stora delar av vårt arbetssätt.

Tack alla deltagare och arrangörer för en trevlig helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Trevlig blogg!

Tänkte bara säga att det är ju super om du vill jobba inom Djurens Rätt för det behövs ju folk där som inte är beredda att kompromissa i första taget... Och jag kom på i helgen på stämman vilken potential det finns att jobba med en stor organisation. Finns ju många fördelar, som tex bättre ekonomi och möjligheter till stort inflytande. Tex Amnesty är ju en stor organisation och det kan ju göra att allmänheten lyssnar på dem mycket bara för det i vissa sammanhang.

Och en organisation görs ju av sina medlemmar och på stämman kändes det faktiskt som att väldigt många stod för ett mer djurrättsligt perspektiv?

Ja, bara en tanke typ. Är eg för trött för att skriva nåt smart nu... :)

Ha det bra!